nabbsjuan

Alla inlägg den 6 maj 2010

Av Flanören utmed Tolken - 6 maj 2010 15:00

Idag har jag stått med näsan i pottor, lådor och småkrukor.

Dels har jag skolat om resten av det tidigt sådda, dels har jag sått andra omgången.

Det blir fyra  omgångar.

Kvar är direktsådden och de fleråriga.

Det jag sått idag, bl.a Krasse, Solrosor, Pumpor och Melon, måste skyddas mot smådjävlarna.

Har gjort nätramar, som jag lägger över sålådorna.

Det har blivit några omsådder som lärpengar genom åren.

Det är möss, som tycker särskilt bra om Solros- och Pumpafrön.


   

Lyft blicken! är ett bra råd. 


Trots att jag stått och glott i pottor och lådor, tittade jag upp vid ett tillfälle.

Var ner till komposten med avfall och uträttade även lilla behovet.

Då lyfte jag blicken och såg att den spirande Lönnen stod vackert mot den blå himlen.

Hämtade kameran och resultatet kan jag inte undanhålla någon.


Lite jordslaget, från grönsakslandet har också kommit i jorden idag, Fingerborgsblommor, Akleja och Läkemalva, har fått sina slutliga placeringar.

Sådde flera sorters Penséer i somras, de har åkt ut i lådor och krukor.

Kan väl bli en och annan bild när de växt till sig och blir presentabla.


I kväll åker vi till stan och gratulerar dottern på hennes 40-årsdag.

Fast själv säger hon att hon fyller 10 för fjärde gången! 

Av Flanören utmed Tolken - 6 maj 2010 07:32

  

Lite lustigt namn på en blomma som sällan blommar före slutet av mars, Julros.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Skapa flashcards