nabbsjuan

Alla inlägg den 5 maj 2010

Av Flanören utmed Tolken - 5 maj 2010 14:14

Lite sent i år, men nu är potatisen i jorden.

Redan i fjol köpte jag en låda "Gourmetpotatis".

Ett urval franska potatissorter, delikatesspotatis sas det i beskrivningen.

Faktum är, att de var fina och en sort var alldles suverän till potatissallad, Cherie, "Kärlekens potatis".


  

10 potatisar av varje sort, eller om de är små, något flera.


Jag dubblade och köpte två lådor i år.

Det var åtgång på dem på Coop, så jag fick göra en extrabeställning.

Nu går vi redan i väntans tider.


Trodde det skulle bli rabarberpajspremiär i helgen, men annat kom emellan, så idag åkte det in en premiärpaj i ugnen.


  

Här står pajen fortfarande i ugnen, men snart är den färdig.


Nu står den och kallnar lite, sen ska vi hugga i.

Det har vattnats i munnen ända sen jag drog upp rabarberna, nu närmar det sig översvämmning.

Av Flanören utmed Tolken - 5 maj 2010 10:27

  

Flasklamm är garanterat tillgivna. Till glädje för bl.a barnbarnen Pontus och Max 2006. 


Mer garantier här.

Av Flanören utmed Tolken - 5 maj 2010 07:00

Vid Stens Huvud, för ett par veckor sedan blommade det drivavis med Backsippor.

Man kunde får mindervärdighetskomplex för mindre.

Väl hemma så såg våra egna lite taniga ut.

Nu har de börjat bekänna färg och jag får då säga det, att våra vinröda är vackrare. De på Stens huvud var lite bleka.


 

Idag har de fått snö och hagel och 0-gradigt, men de stretar på. 

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Skapa flashcards