nabbsjuan

Alla inlägg den 25 april 2010

Av Flanören utmed Tolken - 25 april 2010 18:53



  


Fler tysta inlägg, här.

Av Flanören utmed Tolken - 25 april 2010 15:07

Det finns inte mycket som är så efterlängtat, som den första rabarberpajen.

I år har vi så mycket rabarber, att vi inte behöver oroa oss för att skövla. Premiär nästa helg?

Det är framför allt två stånd som är väldigt välartade.


Idag har termometern gått upp till 15,5 grader.

Jag har skolat om sådda Dahlior, 3 mars åkte fröna i jorden och nu var de så stora så jag kunde toppa dem samtidigt.

Man får inte vara snål, de blir så mycket bättre sen.

Samtidigt med Dahliorna, så skolade jag om både sådda och vattengrodda Pelargonior.

Har aldrig sått Pelargonior förr, så det ska bli spännnade.

Övrigt som jag sådde runt 1 april, artar sig bra, inget helt misslyckat, även om ett par arter gärna hade fått ge fler grodda plantor.

Rosenskärorna har varit lite tröga i år.


  


Det var några år sedan vi hade Jättelökar.

I höstas köpte vi 10 lökar och de artar sig bra.

Den ena, den lägre, utvecklar väldigt vackra blad.

Den större är allt i genom grön, men den ska ju visa sin stolthet sen, höjden.


I morgon bär det av till Vänersborg och två dagar Regionfullmäktige.

Av Flanören utmed Tolken - 25 april 2010 07:00

Jag återkommer med en Fasanbild.


Häromdagen visade jag en tupp, som uppvaktade två hönor.

Om det satts i system, är det inte så underligt, att man får se bilder som denna.

Har kvarblivna tuppar börjat utveckla homofila drag, eller spelar de luftgitarr om honor som inte finns?


  

Av Flanören utmed Tolken - 25 april 2010 00:06

Mellan 7 och 8 i morse, tog jag mig en sista morgonpromenad på Österlen,  för den här gången.

En liten runda över en av de högsta punkterna mellan Borrby och Gislöv.

Utgångspunkt; Lenas rum, där vi bott några nätter.


  

Lenas rum, är det hus som bildar spetsen i triangeln, från mitten åt höger i bild.


  Uppe på höjden såg jag inte bara taket på Glimmingehus.


 

Undrar om de fått platsen tilldelad av bostadsförmedlingen. 


Fler dagsfärska bilder hittar du här.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Skapa flashcards