nabbsjuan

Alla inlägg under mars 2010

Av Flanören utmed Tolken - 2 mars 2010 12:39

För någon vecka sedan presenterades förödande stistik över vilka som utnyttjar det s.k RUT-avdraget.

Det var kalas för de rika och smulor för de fattiga och inte mycket mer för dem mitt emellan.

Almega, arbetsgivarorganisation för bl.a tjänsteföretagen, lät beställa en undersökning som skulle gynna dem.

Man frågade bara om man utnyttjat RUT-avdraget.

Då hävdar man att hälften av avdraget  har utnyttjas av låg-och medelinkomsttagare!

Så kan man hantera statistik.

Den rikes 1000-lappar per månad jämställs med en enstaka flyttstädning för låg-och medelinkomsttagaren.


"Det går att lura en person många gånger, några stycken kan man lura någon gång, men man kan inte lura alla jämt". (Mao Tse Tung)


Vi får hoppas att han har rätt.

De rödgröna signalerar nu att de kommer att avskaffa RUT-avdraget i sin vårmotion i Riksdagen.

Av Flanören utmed Tolken - 2 mars 2010 07:00

Veckans tema; Utsikt från De Duomo, Florens.

 

Sonen fick med mig upp i De Duomos kupol, efter en del övertalning.

Nära 400 trappsteg, men värt varenda steg.


  

Byggnaden med den turkos kupolen är Basilika di San Lorenzo. 

Av Flanören utmed Tolken - 1 mars 2010 18:57



Jag följer i Helenas, på Bildbloggerians spår, men jag är ensam på bilden.

Min kula har jag jobbat på, på ett annat sätt.


Den 26 mars 2009 gjorde jag sista arbetsdagen på Parker Hannifin.

Bilden, liksom ett stort antal andra ligger i en katalog som heter "goa gubbar och gummor". Bilder på arbetskamrater men även några som jag lät ta på mig själv.


  

Jag smutsade väl inte ner varken händer eller arbetskläder sista arbetsdagen.

Många arbetskamrater skulle väl lite retsamt kommenterat, att det skedde väl inte så ofta annars heller.

September 1968 satte jag foten för första gången på företaget(då Monsun Tison),

mars 2009 klev jag ut.


Fler tillbakablickar.

Av Flanören utmed Tolken - 1 mars 2010 11:00

Stjärtmesarna har blivit favoriter vid fågelmatningen.

Inte minst för att Domherrarna lyser!!! med sin frånvaro.

De äter så målmedvetet, gör vad de ska och flyger bort.

Flocken hade halverats idag.

Kanske har någon annan aktör i fågelmatningsbranshen tagit marknadsandelar.


       


De är så näpna, kameran går varm.

Vi hade bara två förra året, de har varit upp till sex i vinter.

Vi inbillar oss att det är vår och andras mat som gett resultat.

Skulle trenden hålla i sig, så har vi väl  20 nästa vinter och om några år får vi starta stordrift.

Får bli hur det vill med det, men vi tycker om våra små "snöbollar"

Av Flanören utmed Tolken - 1 mars 2010 07:00

Veckans tema; Utsikt från De Duomo, Florens.

 

Sonen fick med mig upp i De Duomos kupol, efter en del övertalning.

Nära 400 trappsteg, men värt varenda steg.

 

Med Florens för våra fötter. Några tinnar och torn påminner om att staden har historia.  

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Skapa flashcards