nabbsjuan

Alla inlägg den 24 januari 2010

Av Flanören utmed Tolken - 24 januari 2010 14:02

Blev lite fundersam inför veckans tema.

Brottning, badbilder, lamm, nej, ingen stans fäste det riktigt.


Sen ramlade det bara på mig.

Gjorde en smet till köttfärslimpa innan vi gick ut och fiskade i morse.

Eftersom jag överdimensionerat ströbrödet, så ställde jag ut resten till fåglarna.

Tillbaka från isen, så stod jag och kollade fåglarna.

Då rann det till, favoriterna, Blåmesarna fick ställa upp.


        

Klickbara bilder.


Fler startbilder finner du här.

Av Flanören utmed Tolken - 24 januari 2010 12:41

Förväntansfulla, gick vi ut på isen i morse, Max och jag.

Inga andra syntes till, men vi var tidiga.

Vi flyttade oss några gånger, Max fick första hugget, men den var inte med ända upp.

Tomt från folk på isen fortfarande.

När jag konstaterade det, replikerade Max; "verkar tomt under isen med.

Det blev ingen rekorddag, fyra abborrar på isen, varav tre verkliga Tusenbröder.

Hajtekniken från vattnen utanför Kanarieöarna gav ingen abbore i Tolken.

Men, det går fler tåg.


  

Inget att skriva hem till mama om. 

Abborögonen är urtagna, men det betet verkade inte bättre än Maggot och Räka idag.

Av Flanören utmed Tolken - 24 januari 2010 07:00

Veckans tema; "Gamla bilder".

 

Fick ett bildbehandlingsprogram med kameran, där man kan få bilder att se ut som om de legat i fukt och damm i 100 år.

Snabbåldrade bilder alltså.

 

 

Gammalt odlingslandskap, med stengärdesgård. Askanäs. 

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Skapa flashcards