nabbsjuan

Alla inlägg den 12 januari 2010

Av Flanören utmed Tolken - 12 januari 2010 15:09

  

Ett nyborrat hål inger alltid förhoppningar. Det här hålet gav fisk, antal men inte storlek.


Vindstilla, kvicksilvret på väg upp över -10, solen skiner.

Nu blir det inte så mycket bättre förutsättningar för att gå på.


De perfekta förutsättningarna till trots, så stötte jag på patrull.

Snön hade yrt ihop och bildat något liknade skare på sjön.

Efter några fåfänga försök, att få ned medarna till isen, bytte jag strategi, jag drog sparken som en kälke.

Det gick ju, men det skulle ta evigheter att ta sig no Vedholmen.

Det stod klart, att jag fick välja ett närmare fiskeställe än tänkt.


Inte en människa inom synfältet.

Inga fiskare men efter en stund kom det två skidåkare.


        

Högerspåret visar fåfänga försök att sparka, vänsterspåret, återtåget drog jag kälke med sparken.

Det hade bildats som skare av den hårda vinden, trots att vi inte haft plusgrader.

Båten, en Linder aluminium, uppdragen, blir nog liggade i några månader till.  


Jag testade i 3 hål, 2 bommade, men mittenhålet gav några småabborrar, ytterligare en när jag återvände dit.

Mycket irriterande smånafsande från små fiskar som var "små i mun".

De 8 som kom upp, var inte mycket att orda om, vägde väl tillsammans inte lika mycket som den största häromdagen.

Men katten ska ha sitt också.


Men en härlig tur var det.

Bästa fiskevädret hittills under säsongen.


Nu får det bli stolryggsäcken i fortsättningen.

Om inte snön töar bort, vilket jag i och för sig inte önskar.


 

Ett par skidåkare hade gett sig ut i kalsvädret. 



Av Flanören utmed Tolken - 12 januari 2010 07:00

Veckans tema: Solhatten, från knopp till snömössa


  

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards