nabbsjuan

Alla inlägg den 7 januari 2010

Av Flanören utmed Tolken - 7 januari 2010 17:16

Årets första Torsdagsfoto har temat ÅR.


Bilden är några år, scannad från dia.

Den föreställer ett torp i Vemhån, Härjedagen som kallas Oppi Hans i folkmun.


Vi har bott där två gånger, lånat av en kompis i Borås.

I juni gick solen aldrig ner och i oktober fick vi elda i både spis och kamin för att hålla värmen.

Huset är utan el och vatten finns i brunn på gården.

Det känns både utvändigt och invändigt att det har många ÅR på nacken.


  


Fler bilder på temat hittar du här

Av Flanören utmed Tolken - 7 januari 2010 16:46

Det mesta av julmaten är uppäten, idag blev det paj på julskinkerester.


Vi for till COOP för att storproviantera.

Möjligtvis har snö och kyla fått oss att bunkra upp lite extra, om vi skulle bli isolerade.

Risken är minimal, men det är bra att ha valfriheten i eget förråd.


Mot slutet av rundan, så behövde jag akut besöka toaletten.

Alla tre var upptagna, men efter någon minut, kom det ut en gubbe, lika bred som hög.

Jag visade att jag ville ha toaletten, men han hejdar mig.

"Akta hundvalpen, någon har glömt den där inne", samtidigt hör jag ett hjärtskärande valskall.

Jag tittar in men ser inget, trots att "valpen" fortsätter att gnälla.

Jag tittade efter högtalare, men inte.

Det var uppenbart att jag blivit lurad, men trots min belägenhet bytte vi några ord och det märktes med all önskvärd tydlighet att jag träffat på en skicklig imitatör.


  

Det är lätt att känna sig som ett Päron, när man blivit ordentligt lurad. 


Åter inne bland varorna stötte jag på honom igen och det fullkomligt strömmade roligheter ur honom, lågmälda och förfinade.

Det var roligt en stund.

Nästan lite svår att bli av med.


Det var bara 3 dosor Grovsnus kvar på listan.

Av Flanören utmed Tolken - 7 januari 2010 07:00


Veckans tema; utrikes arkitektur, som kommit i min väg.

 

  

Torn, med De Doumo i bakgrunden, Florens, Italien.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Skapa flashcards