nabbsjuan

Alla inlägg den 1 januari 2010

Av Flanören utmed Tolken - 1 januari 2010 14:37

-8 grader, stigande sol, 4 sekundmeter från nordost.

Det var de yttre förutsättningarna på Tolken idag.


Nyårskvällen verkade ha krävt sin tribut, för det var ovanligt lite folk ute.


  

Efter ett par timmar passerade ett par skidåkare, vi bytte några ord om fiske.


Började i gårdagens sista hål.

Blev 3 småabborrar och en liten mört.


Borrade ett nytt hål 50 meter närmare Vedholmen.

Fortfarande smått.

Efter ett 50-metersflytt till, så bytte jag bete.

Tog ett abboröga i stället för Maggot.

Det gjorde susen, nu ökade storleken och dagen gav ungefär lika många som igår, men med bättre vikt.

Dock tappade jag dagens största.

Försökte med en halvstor balanspilk, med några maggots på trekroken.

Först fick jag en liten, inte mycket större än pilken.

Jag lyfte till c:a 2 meter över botten, då smäller det till, tungt efter, ser ett stort abborhuvud i hålet, men, det blev det sista jag såg för den slet sig.

Men, jag vet var hans brevlåda står, det kommer fler tillfällen.


  

Den sista lilla kom inte med på bilden, men det gör ingen större skillnad.


Eftersom de största från igår lagts i utomhusfrysen, så blir det en hygglig anrättning idag, ett 10-tal ska få bilda stomme i stuvad abborre.


Missade ett streck med svanar, ljuset låg på bakifrån, såg ingenting i kamerafönstret.

Efter någon timme kom det ett streck till, vis av skadan körde jag med bredaste brännvidden och bara knäppte på.

Hyggligt resultat.

  

En del årsungar, kan den se som läst sin H C Andersen.


Av Flanören utmed Tolken - 1 januari 2010 07:00

Veckans tema, Arkitektur, av det mer anspråkslösa slaget.

 

  

Forsviks industrimuseum, Karlsborgs kommun, Västra Götaland.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Skapa flashcards