nabbsjuan

Alla inlägg den 15 november 2009

Av Flanören utmed Tolken - 15 november 2009 17:17

Mellan småregnet tog jag mig en tur ut med kameran idag.

Inte särskilt inspirerande, nu börjar t.o.m det mogna se ganska tråkigt ut.

Vad finner jag på komposten?

Jo,  en blommande och frodig Ringblomma!

Måste vara värmen underifrån, som fått den att klara ner mot minus sex grader någon natt och flera lite snällare frostnätter liksom ett par omgångar snö.


  

Ringblommor på komposten, den lilla röda i höger nederkant är förhoppningsfull.


Vissa rosor är envetna och håller ut än, även om skicket varierar.


       

Kanske man får fota en utslagen ros på julafton. Knoppen är helt oförfärad trots att vi är i mitten av november.



Av Flanören utmed Tolken - 15 november 2009 10:02

Veckans fototriss, FULT.

 

På våra Franska resor har vi sett mycket vackert, originellt och minnesvärt.

Som överallt annars, finns det naturligtvis en annan sida också.


  

Floden som rinner genom Bayonne, rymmer en hel del. Det här brukar inte vara med i Turistbrochyrerna.


  

I byn Chaziex i Auvergne hittade jag det här "soprummet".


  

En morgon, när vi skulle åka till Monets Giverny, möttes vi av den här vyn på St Lazarestationen.

Att få med Svartråttan var viktigare än bildkvalitet.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards