nabbsjuan

Alla inlägg den 9 juli 2009

Av Flanören utmed Tolken - 9 juli 2009 12:44

I går kväll kom pojkarna.

Vi började med namnsdagstårta, det var ju 8:de juli och Kjell hade namnsdag.

 Jordgubbstårta, av köpta bottnar.

I fjol skrev jag i liggaren "10 år, dag för dag", namnsdagen gick obemärkt förbi.

Så icke i år.


Pojkarna hjälpte mig att ladda ner ett antivirusprogram till den bärbara datorn.

Det tog 3 timmar med min trådlösa uppkoppling.

På Öland blir det den de kommer att använda och dår är det bäst att ha både hängslen och livrem.


Halvett tyckte jag att det var dags för dom att lägga sig.

Inga protester, verkade mera som de tyckte det var skönt att jag sa till.

Dom var trötta.

Pontus och jag hade tittat på Al Capone och Max som vanligt, spelade på datorn.


Halvtio, väckning.

Utan större protester.

De började jobba lite efter tio.

De är fantastiska på att organisera mellan regnskurarna.

Sen var det tårtpaus, det som var kvar sedan igår.

 Och bra blir det. Försökte skaka om i deras staplar, men icke.

Stabilt.

Sommarens fickpengar kommer att vara välförtjänta.

Boden kommer att bli väl full, en intern vadslagning om veden ryms eller inte.

Max, får inte in allt,

Pontus, kommer att få in allt.


Tårtan avlöses av nybakta kanelbullar som smörjmedel, sen ska de få Lappskojs, grovmosad potatis , Salta biten och gröna ärtor, allt i en skön förening.

Träning inför lumparlivet...

Nävisst, det är ju inte självklart nu för tiden.


Reinfelt skiner som solen i glansen av G7 ledare med Obama i spetsen.

Såg att han tyckte det var redigt marcherat av en förortspojk.

Ja, inte vilken förort som helst.

Silverskeden har suttit i munnen från födseln.


Pontus i aktion på övre bilden, Max "poserar" på den undre.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Skapa flashcards