nabbsjuan

Alla inlägg den 5 juni 2009

Av Flanören utmed Tolken - 5 juni 2009 15:33

Idag hade jag vissa föresatser för dagen, förutsatt att det inte regnade.

Regnat har det gjort mer eller mindre hela dagen.

Kanske håller upp nu fram på eftermiddagen.

 

Beställde biljetter till Ledinkonserten den 15 juli i Borgholms slottsruin.

 Bilden är från 2006, Tomas Ledin i Slottsruinen


Passade på att lösa ut dem på ATG i Dalsjöfors, samtidigt som vi var till Konsum och handlade.

En jättebonus blir det ju, att Caroline av Ugglas uppträder tillsammans med honom bl.a i Borgholm.

En helkväll, fast båda de äldre barnbarnen, har konstaterat, att det inte är deras musik, så de ska inte med.

Däremot vill de gå till Lammet och Grisen.

Dels gillar de lamm och gris, dels är det nog ”vuxet”.

 

F.ö är Konsum i Dalsjöfors en mycket bra livsmedelsbutik. Naturligtvis inte samma urval som på Coop i Borås, men fullt tillfredsställande.

Bruksandan sitter kvar trots att Almedals lagt ner textilproduktionen för länge sedan.

Folk handlar i Konsum.

Jag kan t.o.m möta gamla fullmäktigekamrater från borgerliga partier i affären.

ICA, trots att man lämnar ut (post)paket, lever en tynande tillvaro.

 

Det blir lite si och så med mathållningen i helgen.

Barbro ska till Göteborg och Slottskogen på en sommarkonsert i morgon, nationaldagen, och jag ska utöva min valnämndsroll på söndag.

Dels åka och titta till en 10-12 vallokaler och sedan ta emot de räknade rösterna efter kl. 21.00

Men vi är vana.

 

Nationaldagen ja, hur firar man den?

Räcker det att heja på Sverige i EM-kvalmatchen mot Danmark?

I så fall firar jag nationaldagen och glädjen blir fullkomlig om Zlatan m.fl tvålar dit Danemännen.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Skapa flashcards