nabbsjuan

Alla inlägg den 27 februari 2009

Av Flanören utmed Tolken - 27 februari 2009 14:22

Finns flera bra saker med årets melodifestival;

Carola är inte med,

Det är bara 8 låtar varje deltävling,

Man kör inte hela låten vid repriserna,

En deltävling har avverkats i Ejendahls arena i Leksand, där det kommer att spelas elitseriehockey nästa säsong.

Behållningen är Petra Mede, enligt min uppfattning är hennes mellansnack bättre än varje låt hittills.

Tror inte att Malmö kommer att ändra på detta i morgon

Som tur är har vi ju Skavlan i kväll.

Intressant och varierat med en högklassig programledare.


Jag föredrar lille Eriks joller, här flankerad av ett par fjolårsdahlior.

Av Flanören utmed Tolken - 27 februari 2009 08:12

Nu närmar sig tiden för krukning av Dahliarötter. Blommningen blir någon månad längre om de kommer ner i krukor i mitten av mars i stället för direkt utpalnering 1 juni.

Hade bestämt mig för att införskaffa några "finingar" till i år.

Den tyske leverantören bekräftade i november, att leverans sker feb-mars.

Bra så.

Sedan dess har han varit stendöd, svarar inte på mejl, finns inte längre med som leverantör i sortlistorna.

Fick ta nya tag.

Hittade en hollänsk leverantör, tänkte om i sortvalet.

Nu är det bara att vänta.

En del av de gamla dahliorna har strukit med, möglat under vintern.

De frösådda från i somras har klarat sig och det är jag glad för. Det blev mycket lyckat.

Dahlior är härliga blommor. har man sedan karaktär att toppa och ta bort första knoppen, dår får man knubbiga plantor och mycket blommor.

Kommer att återkomma i ämnet Dahlior, det är jag säker på.


Mina Arabian Night, både gamla och sticklingsförökade har strukit med i vinter.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards