nabbsjuan

Alla inlägg den 20 februari 2009

Av Flanören utmed Tolken - 20 februari 2009 00:01


  

Vaknade i morse och kände att jag ville vara solidarisk i arbetsbristens tid. Jag stannar hemma idag. Nej, faktum är att jag bara kände för att bli hemma. Ringde och meddelade, inga problem.

Solen försöker sticka igenom molnen och lyckas korta stunder.

Passade på att ge mig ut på sjön, fiska och bara ha det bra.

Isborren börjar bli slö, får väl byta skär, isen är 25 cm, då fordras det skarpa skär.

Fisket blev väl ingen succé, ett 10-tal riktigt små abborrar.

Försökte med räka, för att få upp storleken på abborrarna, men det passade inte idag.

Men det är skönt att komma ut.

Äspereds IF hade kört upp ett skidspår i olika slingor, en kvinna tog en långtur, kände sig ensam på sjön, trodde att fler skulle ge sig ut. Kan tänka mig att det blir lite fler i morgon,

På söndag ska vi få riktigt mycket snö och snudd på plusgrader.

  

Sundholmens slottruin, efter den gamla Braheborgen i Tolken, gömmer sig under snö och bakom träden.

Presentation

Fråga mig

29 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Kategori


Ovido - Quiz & Flashcards